O simplă stare


„M-am îndrăgostit de fotbal la fel cum m-am îndrăgostit mai târziu de femei , fără a critica , fără a acorda atenţie durerii care îmi putea fi provocată.”
Nick Hornby

Aşa s-a întâmplat, nu ştiu cum, când, de ce, dar fotbalul şi implicit Steaua, fac parte din viaţa mea. Tata nu a fost vreun mare microbist, mama, nici măcar:))…dar Steaua mi-a intrat în sânge, în inimă şi nimic nu o va scoate de acolo!
E un sentiment de nedescris, unic, cuvintele nu sunt de ajuns! Iubesc la nebunie să fiu cu băieţii mei în peluză, să cânt până răguşesc, să sar pe gard de bucurie la gol, să-mi văd echipa jucând, să fiu acolo! Pentru culori!
Ştiu…“e nebun”, “e exagerat” , “e fanatic”, “e doar un meci”, “de ce te consumi pentru ei?”, “ce câştigi tu?”,  “ nu mai plânge, mamă, că ei chefuiesc  chiar dacă au pierdut”…toate astea le aud. Dar dacă nu simţi aşa ceva nu ai cum să înţelegi! Să mă întrebi pe mine, ce câştig dacă iubesc Steaua e ca şi cum mă întrebi ce câştig dacă îmi iubesc mama! Ştiu, ştiu, iar o să aud că e exagerat :)).
Dar pentru mine nu contează, e echipa mea, pentru care mă bucur, care mă duce în al nouălea cer de fericire sau pentru care de la extaz ajung la agonie, dar nu-mi voi pierde niciodată iubirea şi credinţa în echipa mea, în Steaua Bucuresti! Este prima şi SINGURA echipă din sufletul meu, în care investesc  sentimente, timp sau bani…şi nu aştept nimic material în schimb! Aştept să câştige echipa mea fiecare meci, să fie campioană, să fiu mândru că sunt STELIST! ASTA AŞTEPT!
Nici nu se termină meciul bine şi abia aştept şi mă gândesc la etapa viitoare, să fiu din nou alături de echipa mea. Pentru mine Steaua e un mod de viaţă, nu m-aş vedea fără Steaua, nu ştiu şi nu pot să-mi imaginez acum, ce s-ar întâmpla dacă Steaua n-ar exista!  De fiecare dată când calc în Ghencea mi se face pielea de găină şi-n inimă îmi pătrunde un sentiment unic.  Asta se poate întâmpla doar “acasă”, în Ghencea!
Nu mă interesează de rivali, eu  iubesc mai mult Steaua decât urăsc Dinamo, de exemplu. Mulţi confundă iubirea faţa de echipă cu ura pentru adversari. Important e să-ţi susţii echipa ta, nu să înjuri pe alta! Dar lucrurile astea se întâmplă doar din frustrare, doar din invidie, că echipa ta nu-ţi aduce aceleaşi satisfacţii cum aduce Steaua suporterilor ei, îmi dau seamă că e greu, dar încercaţi să depăşiţi sentimentul asta urât şi să vă axaţi pe susţinerea proprii echipe, pe care o iubiţi!

Apropo, că am spus mai sus, că Steaua e singura echipă din sufletul meu…Dacă stai în Bertea, de exemplu, te bucuri că echipa din sătucul tău, Avântul Bertea a promovat  şi te simţi mândru cât de puţin, indiferent că tu eşti stelist, dinamovist…Acelaşi lucru e valabil indiferent că echipa din oraşul/satul tău se numeşte Damila Măciuca, Real Rio Cocoşeşti, Metalul Plopeni sau…Petrolul Ploiesti. Sunt stelist până în măduva oaselor de mic, toată lumea care mă cunoaşte poate confirma fără nicio problemă, lucrul ăsta, dar când Petrolul a promovat în Liga 1 m-am bucurat pentru ei, pentru oraşul meu, pentru stadionul frumos pe care îl au, pentru că sunt din oraşul meu. Chiar dacă sunt stelist şi voi fi întotdeauna. Nu m-am dat niciodată mare “lup”, n-am călcat în galerie la ei, pe stadion am fost de curiozitate, nu că aşa e moda, cum se procedează în procent  destul de mare, am fost şi în Divizia B pe stadion la ei şi chiar am jucat la juniori când ei erau în C. Dar niciodată nu am fost ipocrit să mă dau mare petrolist, mai ales după promoarea în A, aşa cum muuulti, dar mulţi o fac, care “ieri” nu ştiau dacă Petrolul mai există… Am spus că m-am bucurat sincer pentru Ploiesti să aibă din nou Petrolul pe prima scenă a fotbalului. M-am bucurat că se construieşte un stadion european, aşa cum mă bucur şi că se asfaltează o stradă, îmi place să ştiu că stau într-un oraş frumos şi curat. În sufletul meu e DOAR STEAUA şi aşa va rămâne pentru eternitate! La fel, într-o mică măsură, îmi pare rău că Astra pleacă la Giurgiu…Chiar dacă nu avea parte de popularitatea şi susţinerea Petrolului, era o chestie cu care mă obişnuisem şi mai mergeam pe stadion, să mai urmăresc câte un meci. La fel m-am bucurat şi pentru Unirea Campina că a promovat în Liga a 3-a, reprezintă judeţul meu.…Nu trebuie să fii suporter al unei echipe neapărat că să mergi pe un stadion, pur şi simplu mergi ca la un spectacol. Dar se pare că într-o mică măsură comentariile şi concepţiile unora mă fac să cred că e mai bine să ţin pentru mine lucrul ăsta, să nu mai merg pe stadion la ei, şi chiar îmi produc un sentiment ciudat de antipatie sau nu ştiu, poate de răutate, mi-aş dori să-i văd, unde şi câţi mai sunt, dacă “mâine” Petrolul n-ar mai juca în A. Cu echipa nu am nimic, dar suporterii…ehh!
Acum, mai mult că niciodată, îmi doresc că Steaua să câştige meciul ăsta şi sper s-o facă, din tot sufletul!

Repet, în sufletul meu e doar Steaua, doar pe Steaua o iubesc, doar pentru Steaua voi cânta, doar pentru Steaua… Cine e capabil să înţeleagă bine, cine nu, pur şi simplu nu mă interesează dacă este peste nivelul vostru de înţelegere, un lucru chiar mărunt.
La fel şi cu iubirea mea neconditionata pentru Steaua, cine înţelege bine, cine nu la fel de bine! Dar să nu judeci niciodată, mai ales dacă nu înţelegi! Fiecare are libertatea să fie suporter al oricărei echipe…sau să nu fie! Încearcă să-l accepţi pe cel de lângă tine aşa cum e el! Dacă nu îndepărtează-te, dar nu-l judeca!

Am început cu un citat aşa că termin simetric:

„A spune că aceşti oameni îşi dau banii doar pentru a urmări 22 de mercenari cum lovesc o minge este ca şi cum ai zice că o vioară este doar lemn sau Hamlet nu este decât o încropire din cerneală şi hârtie.”
J. B. Priestley

Steaua, te iubesc!
Andrei Bobeică

Lasă un răspuns

